Det perfekte kampanjedesignet

jan 22, 2019 | 0 kommentarer

Kampanje design.

Det er mange som allerede har laget flotte kampanjesider. Dessverre finnes det ikke en perfekt mal som vil fungere for hver enkelt kampanje. Oppbygningen og designet på en kampanje vil variere med tanke på produktet eller tjenesten som skal presenteres. Ikke nok med det, men det samme gjelder også med tanke på hvilken plattform du skal benytte.

Nøkkelen for å lage et kampanjedesign

Det er en generell regel som vil gjelde for en hver kampanje, og det er utrolig enkelt. Designet skal fremstilles som enkelt og komplekst på samme tid. Still deg selv dette spørsmålet: «Hva er det viktigste for de som er potensielle til å støtte mitt prosjekt?». Uansett hva dette kan være, må du sørge for at det kommer tydelig frem på kampanjesiden, rett etter en velfungerende video.

Hvis potensielle brukere ikke føler at produktet ditt er noe de vil ha, eller trenger, i løpet av få sekunder etter at de er på kampanjesiden, vil de trolig forlate siden med det samme. Nye studier viser at du har gjennomsnittlig åtte sekunder på å vekke interesse og overbevise vedkommende. Derfor er det viktig å være godt forberedt og sikker på hvilket innhold på kampanjesiden som er viktig. Hva som er nødt til å komme tydelig frem i forbindelse med crowdfundingmodell og plattform kan også være avgjørende.  

Start med å stille spørsmål.

Kampanjens design bør begynne med å konfrontere de viktigste innvendingene ved produktet eller tjenesten. Start med å stille spørsmål som belyser ulike problemer produktet eller tjenesten kan løse. Ved å tidlig trekke frem problemrelaterte spørsmål hos brukeren skaper du engasjement. På denne måten lar du vedkommende enklere se hvilke problemer du løser for dem. Trekk også gjerne frem ulike gode opplevelser du kan få ved å bruke produktet eller tjenesten din. For mye fokus på detaljer tidlig i en kampanje vil mest sannsynlig ha en negativ innvirkning på videre interesse.

Du kjenner produktet ditt best. Det kan likevel være vanskelig å vite hva som skal være det viktigste aspektet for å nå ut til potensielle bidragsytere. Det kan koste deg mye tid og forskning på å prøve å finne ut hvordan kampanjesiden skal se ut og hva den skal inneholde. Ved hjelp av vår kreativitet og kunnskap gjør vi disse undersøkelsene for deg. Vi hjelper deg til å designe en perfekt kampanjeside for ditt produkt eller tjeneste.